Jártál már úgy, hogy be akartál zárni egy Excel fájlt és mikor rákérdezett, hogy mented-e, figyelmetlenségből a Nem-re kattintottál? Vagy asztali számítógépen dolgoztál szünetmentes táp nélkül, és áramszünet lett, vagy véletlenül kihúzták a gép hátuljából a tápkábelt?
Ilyenkor fogjuk a fejünket és reméljük, hogy nem túl régen elmentettük a munkánkat és nem kell sokat újra dolgozni rajta, pedig van egyszerűbb megoldás.
Az Excel alapértelmezetten 10 percenként elmenti a fájlt egy ideiglenes helyre. Ezt a 10 percet ráadásul át is tudjuk állítani egy rövidebb időre a következő útvonalon: Fájl -> Mentés -> Automatikus helyreállítási adatok mentése XX percenként
Tehát ha több, mint 10 (vagy a beállított) perce dolgoztunk, akkor biztosan van belőle egy biztonsági mentés a gépen, ehhez kattintsunk a Fájl fülre, aztán az Információ menüpontra, azon belül a Verziók ikonra és a Nem mentett munkafüzetek helyreállítására.
(Kattints a képre a nagyobb méretért)
Ekkor fel fog ugrani egy ugyanolyan ablak, mint amikor egy fájlt akarunk megnyitni, csak a nem mentett fájlok lesznek benne, válasszuk az utolsó időpontban mentett verziót nyissuk meg és most már mentsük el rendesen a helyére.
A módszer a Wordben és a Power Pointban is ugyanígy működik.
Jó munkát kívánok!
Sokat segített! Köszönöm!
Örülök