ÁSZF

1. Bevezetés, alkalmazási kör

1.1 Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) célja, hogy szabályozza az Excel oktatási szolgáltatások igénybevételének feltételeit, amelyeket az

  • IrodaTündér Bt. (székhely: 1144 Budapest, Ormánság u. 4. 4/115., cégjegyzékszám: 01-06-791316, adószám: 25794881-4-42), valamint
  • Kőváry Orsolya egyéni vállalkozó (székhely: 1108 Budapest, Bányató u. 14. 9/40., nyilvántartási szám: 57074924, adószám: 79451084-1-42)

nyújt ügyfelei részére, magánszemélyeknek és cégeknek egyaránt.

1.2 Az oktatásra jelentkezni többféle módon lehet:

  • az ExcelTitok.hu weboldalon keresztül, ahol az érdeklődő ajánlatot kérhet. Ezt követően e-mailben részletes tájékoztatót kap,
  • a Szolgáltató booked4.us felületén, ahol az érdeklődő közvetlenül lefoglalhatja az időpontot regisztrációval, vagy anélkül,
  • telefonon vagy e-mailben történő kapcsolatfelvétellel, amely esetben a Szolgáltató végzi el az időpontfoglalást a booked4.us rendszerben.

1.3 Az oktatás az ExcelTitok metodika alapján zajlik, amelyet a Szolgáltató alvállalkozói szerződés keretében jogosult használni. A metodika felhasználásáért a Szolgáltató díjat (jutalékot) fizet az ExcelTitok részére, amely azonban a hallgatókat közvetlenül nem érinti.

1.4 Az ÁSZF rendelkezései a Szolgáltató és az Ügyfél (a továbbiakban: Hallgató, illetve Megrendelő) közötti minden szerződés részévé válnak, kivéve, ha a felek írásban kifejezetten eltérően állapodnak meg.

Hallgató: az a természetes személy, aki ténylegesen részt vesz az oktatáson, függetlenül attól, hogy a képzés díját maga vagy a munkáltatója fizeti.

Megrendelő: az a jogi személy vagy egyéni vállalkozó, aki munkavállalója részére rendeli meg a képzést, és a díjat megfizeti.

1.5 A Szolgáltató fenntartja a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására. Az új feltételek a közzétételt követően lépnek hatályba, a folyamatban lévő szerződésekre a szerződéskötés időpontjában hatályos ÁSZF irányadó.

Vissza a tartalomjegyzékhez ↑

2. Szolgáltatás tartalma

2.1. A Szolgáltató Excel oktatást nyújt egyéni hallgatók és céges megrendelők részére, az ExcelTitok metodika alapján. Az oktatás célja az Excel program használatának elsajátítása és fejlesztése gyakorlati példákon keresztül.

2.2. Az oktatás formái:

  • Online oktatás: interneten keresztül, videókonferencia eszközökkel (pl. Zoom, Google Meet). Az órákról videófelvétel készül, amelyet a Hallgató a saját céljára ingyenesen megkap, de nem jogosult harmadik személy részére továbbadni vagy közzétenni.
  • Személyes oktatás: a Szolgáltató telephelyén, vagy a Megrendelő által biztosított céges helyszínen. Személyes oktatás esetén a Hallgató saját eszközével hangfelvételt készíthet az óráról, kizárólag saját célú felhasználásra.

2.3. Az oktatás típusa:

  • Egyéni képzés: személyre szabott tematika szerint, a Hallgató igényei alapján.
  • Csoportos képzés: előre meghatározott tematika és időpont szerint, több résztvevővel. Céges megrendelés esetén a Szolgáltató kiszállást vállal, amennyiben a képzésen minimum 6 fő vesz részt legalább 3 kisebb csoportban, vagy nagyobb létszámú csoport számára. Ebben az esetben a Szolgáltató 20.000 Ft kiszállási díjat számít fel.

2.4. A tanfolyamok tartalmát, időtartamát és óraszámát a Szolgáltató minden esetben előzetesen közli a Hallgatóval vagy a Megrendelővel, a megrendelés visszaigazolásában.

Vissza a tartalomjegyzékhez ↑

3. Jelentkezés és szerződéskötés

3.1. Az oktatásra való jelentkezés történhet:

  • az ExcelTitok.hu weboldalon keresztül ajánlatkérés formájában, amely alapján a Hallgató vagy Megrendelő e-mailben részletes tájékoztatót kap,
  • a Szolgáltató booked4.us felületén közvetlen időpontfoglalással,
  • telefonon vagy e-mailben történő kapcsolatfelvétellel, amely esetben a Szolgáltató végzi el az időpontfoglalást a booked4.us rendszerben.

3.2. A Hallgató vagy Megrendelő a jelentkezés elküldésével, illetve időpontfoglalással elfogadja a jelen ÁSZF feltételeit.

3.3. A szerződés a Szolgáltató és a Hallgató vagy Megrendelő között a megrendelés visszaigazolásával jön létre. A visszaigazolás e-mailben vagy a booked4.us rendszer automatikus üzenete formájában történik.

3.4. Céges megrendelés esetén a felek írásban külön megállapodhatnak a képzés részleteiről, amely a jelen ÁSZF rendelkezéseivel együtt érvényes.

3.5. A Hallgató vagy Megrendelő köteles a jelentkezés és a kapcsolatfelvétel során valós és pontos adatokat megadni. A Szolgáltató nem felel a hibás vagy hiányos adatokból eredő késedelemért, elmaradásért vagy egyéb károkért.

3.6. Céges megrendelő esetén a Szolgáltató a Referenciahasználat fejezet szerint, opt-out módon jogosult referenciaként feltüntetni a Megrendelő nevét (Szolgáltató – eltérő nyilatkozat hiányában – jogosult a Megrendelő nevét és a képzés általános megnevezését/időszakát referenciaként feltüntetni). A Megrendelő ezt bármikor megtilthatja, amely tiltás a jövőre nézve hatályos. Logó/védjegy használata kizárólag külön, előzetes írásbeli engedéllyel lehetséges.

Vissza a tartalomjegyzékhez ↑

4. Díjak és fizetési feltételek

4.1. A képzések díját a Szolgáltató minden esetben előzetesen közli a Hallgatóval vagy a Megrendelővel. A díjak a Szolgáltató mindenkor érvényes árlistáján alapulnak, amelyet a jelentkezés visszaigazolásakor tesz közzé.

4.2. A díjfizetés módjai:

  • átutalás,
  • készpénzes fizetés,
  • bankkártyás fizetés,
  • számla vagy nyugta ellenében.

4.3 Fizetési határidők:

  • Céges megrendelők esetén a díjat az oktatás megkezdése előtt kell kiegyenlíteni.
  • Magánszemélyek esetén az első alkalmat követően legkésőbb a teljes tanfolyam díját ki kell fizetni.
  • Egyedi megállapodás alapján lehetséges a részletekben történő vagy alkalmi fizetés.

4.4. A Hallgató legalább 3 alkalmas egyéni tanfolyam megrendelése és díjának kiegyenlítése esetén ajándék tankönyvet kap. A tankönyv csak akkor jár, ha a 3 alkalom teljes díja előzetesen kifizetésre került.

4.5. Pénzvisszafizetési garancia:

  • Ha a Hallgató az első óra után, a gyakorlás ellenére úgy érzi, hogy nem haladt megfelelően, a teljes befizetett díjat visszakérheti, ideértve a már megtartott órát is.
  • Ha a Hallgató előre több alkalmat fizetett ki, de úgy dönt, hogy idő előtt befejezi a képzést, a fennmaradó órák díját visszakapja.
  • Amennyiben a Hallgató kifizetett több alkalmat, de nem jelent meg az összesen, a ki nem használt alkalmak díját 6 hónapon belül igényelheti vissza. A határidő lejárta után visszatérítésre nincs lehetőség.

4.6. Késedelmi kötbér (céges megrendelések esetén)

Amennyiben a Megrendelő a szerződésben meghatározott határidőre nem teljesíti a díjfizetést, a Szolgáltató jogosult késedelmi kötbért felszámítani, amelynek mértéke napi 1%, de legfeljebb a teljes vállalkozói díj 30%-áig terjedhet. A kötbér mértéke a 30. napon eléri a meghiúsulási kötbér összegét.

4.7. Meghiúsulási kötbér (céges megrendelések esetén)

Amennyiben a szerződés a Megrendelőnek felróható okból meghiúsul, a Szolgáltató a teljes vállalkozói díj 30%-át jogosult meghiúsulási kötbérként felszámítani. A késedelmi kötbér és a meghiúsulási kötbér nem halmozható: a Szolgáltató kizárólag az egyiket érvényesítheti.

4.8. Céges megrendelések átruházása és érvényessége

  • Amennyiben a Megrendelő egy adott munkavállalója részére rendeli meg a képzést, de a munkavállaló 6 hónapon belül nem foglal időpontot, a részvételi lehetőség más munkavállaló részére átruházható.
  • Ha a másik munkavállaló sem foglal további 6 hónapon belül, a kifizetett tanfolyam díja nem téríthető vissza, és a részvételi lehetőség megszűnik.
  • Amennyiben az időpont átadására sor kerül, és közben a képzés díja emelkedett, a Megrendelő köteles a díjkülönbözetet megfizetni.

Vissza a tartalomjegyzékhez ↑

5. Lemondás és pótlás szabályai

5.1. A Hallgató jogosult az órát előzetesen lemondani vagy más időpontra áthelyezni.

  • 48 órát meghaladó lemondás vagy módosítás: díjmentes.
  • 48–12 órán belüli lemondás vagy módosítás: a Hallgató a Szolgáltató mindenkori árlistája szerinti lemondási díjat köteles megfizetni.
  • 12 órán belüli lemondás, illetve meg nem jelenés: a Hallgató a Szolgáltató mindenkori árlistája szerinti lemondási díjat köteles megfizetni.

5.2. Amennyiben a Hallgató előre több alkalmat fizetett ki, a lemondási díj összegét a Szolgáltató a befizetett díjból vonhatja le, és a fennmaradó összeget téríti vissza, illetve beszámíthatja a további alkalmakba.

5.3. Amennyiben a Szolgáltató mondja le az órát:

  • 48 órát meghaladó lemondás esetén: a Hallgató új időpontban vehet részt az órán, külön díjfizetés nélkül.
  • 48 órán belüli lemondás esetén: a Hallgató a pótláson felül jogosult egy további, díjmentes ajándék alkalomra.

5.4. A lemondási és pótlási szabályok minden Hallgatóra és Megrendelőre vonatkoznak, kivéve, ha a felek írásban ettől eltérően állapodnak meg.

5.5. A Hallgató köteles pontosan megjelenni az előre lefoglalt időpontban. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Hallgató késése miatt elmaradt tananyagrészért vagy időtartamért, és ez nem minősül a Szolgáltató részéről elmaradt teljesítésnek. Az óra minden esetben a lefoglalt időpont végéig tart, késés esetén nem hosszabbodik meg. A Hallgató késése nem minősül a Szolgáltató részéről elmaradt teljesítésnek.

5.6. Amennyiben a Szolgáltató késik, a késés idejével megegyező időtartammal meghosszabbítja az órát, vagy – amennyiben ez nem lehetséges – pótlási lehetőséget biztosít.

Vissza a tartalomjegyzékhez ↑

6. Tananyagok és szerzői jogok

6.1. Az oktatás során biztosított tankönyvek, jegyzetek, feladatlapok, valamint a kapcsolódó tananyagok szerzői jogvédelem alatt állnak. Ezeket a Hallgató kizárólag saját céljára használhatja fel. A tananyagok egészének vagy részleteinek másolása, terjesztése, harmadik személynek történő átadása vagy nyilvánossághoz közvetítése a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül tilos.

6.2. Az online órákról készült videófelvételeket a Szolgáltató a Hallgató részére elérhetővé teszi. A felvételek kizárólag a Hallgató saját tanulási céljait szolgálják, harmadik személynek történő átadásuk, közzétételük vagy üzleti célú felhasználásuk tilos.

6.3. A személyes órákon a Hallgató saját eszközével hangfelvételt készíthet, kizárólag saját célú felhasználásra. A felvételek kereskedelmi célú, illetve harmadik személy részére történő felhasználása tilos.

6.4. A Hallgató köteles a szerzői jogi előírásokat betartani. Bármely jogellenes felhasználás polgári jogi vagy büntetőjogi következményekkel járhat.

6.5. Titoktartás

    1. Fogalom. Bizalmas információnak minősül minden, a szolgáltatás nyújtása során a Szolgáltató tudomására jutó, a Hallgató vagy a Megrendelő érdekkörébe tartozó, nem nyilvános információ, adat, dokumentum, fájl, üzleti folyamat, know-how, valamint az órákon bemutatott példák és az online/hangfelvételeken rögzített tartalmak, függetlenül azok hordozójától vagy közlésmódjától.
    2. Titoktartás és felhasználási korlát. A Szolgáltató a Bizalmas információkat üzleti titokként kezeli; azokat kizárólag a szerződéses szolgáltatás teljesítéséhez használja fel, harmadik személy részére nem teszi hozzáférhetővé, nem hozza nyilvánosságra, és a szükségesen túl nem másolja, nem reprodukálja.
    3. Közreműködők. A Szolgáltató kizárólag olyan közreműködőt (pl. ExcelTitok-partner oktató) vehet igénybe, aki a jelen fejezettel egyenértékű titoktartás alá van vonva; a közreműködőkért teljes körűen felel.48 órát meghaladó lemondás esetén: a Hallgató új időpontban vehet részt az órán, külön díjfizetés nélkül.
    4. Jogszabályi kivétel. Ha a Szolgáltató jogszabály, bíróság vagy hatóság rendelkezése alapján köteles Bizalmas információt feltárni, csak a feltétlenül szükséges mértékben tesz eleget ennek, és – ha ez jogszerűen lehetséges – a Megrendelőt/Hallgatót előzetesen értesíti.
    5. Megőrzés és törlés. A Szolgáltató a Bizalmas információkat a teljesítéshez szükséges ideig, illetve a jogszabályban előírt megőrzési ideig kezeli (pl. számviteli, jogérvényesítési cél), ezt követően törli vagy anonimizálja. Az oktatási célú felvételek a Hallgató rendelkezésére bocsátása után kizárólag a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges ideig kerülnek megőrzésre.
    6. Időtartam. A titoktartási kötelezettség a szerződés megszűnését követően is, időbeli korlátozás nélkül fennmarad.
    7. Viszony az adatkezeléshez. A személyes adatok kezelése tekintetében az Adatkezelési Tájékoztató irányadó; jelen fejezet a nem személyes (üzleti) információk védelmét rendezi.
    8. Felelősség. A titoktartási kötelezettség megsértéséből eredő, igazolt közvetlen károkért a Szolgáltató a jelen ÁSZF felelősségkorlátozása szerint felel; a korlátozás nem alkalmazható szándékos vagy súlyosan gondatlan jogsértés, illetve személyiségi jogsértés esetén.

6.6. Referenciahasználat

    1. Fogalmak. Referenciának minősül a Megrendelő vagy Hallgató nevének, megjelöléseinek (pl. cégnév, márkanév, logó), a képzés tényének és általános tárgyának, valamint rövid eredményének olyan ismertetése, amely harmadik személyek felé marketing- vagy értékesítési célból jelenik meg (pl. weboldal, ajánlat, prezentáció).
    2. Terjedelem. A referencia kizárólag az alábbi adatokat tartalmazhatja:
      • Megrendelő neve és – kifejezett engedély esetén – logója;
      • a képzés típusa/témája (pl. Excel alapismeretek, adatelemzés);
      • a részvétel időszaka (év, hónap szintig);
      • általános, összegző jellegű eredmények (pl. „automatizált riportok, rövidebb elkészítési idő”), konkrét adatok, üzleti titkok, személyes adatok nélkül.
    3. Céges megrendelők. A Megrendelő a szerződés létrejöttével a Szolgáltató részére nem kizárólagos, területileg és időben nem korlátozott, térítésmentes felhasználási engedélyt ad neve és – külön, írásbeli jóváhagyás esetén – logója referencia-célú feltüntetésére a Szolgáltató felületein (weboldal, ajánlatok, prezentációk, közösségi csatornák). A Megrendelő bármikor tiltakozhat a további referencia-használat ellen, vagy visszavonhatja a logóhasználati engedélyt; a visszavonás jövőre nézve hatályos.
    4. Magánszemélyek. Magánszemély Hallgató referenciaként csak keresztnévvel kerül feltüntetésre.
    5. Jóváhagyás és márkaelőírások. Logó, védjegy vagy márkaelemek használatához a Megrendelő előzetes jóváhagyása, valamint – ha van – a brand guideline betartása szükséges. A Szolgáltató a referenciát nem használhatja a Megrendelő ajánlásának vagy támogatásának állítására, csak tényközlésre.
    6. Publikációk és esettanulmányok. Részletesebb esettanulmány, sajtóközlemény vagy konferencia-/blogbejegyzés publikálása a Megrendelőt érintő tartalommal kizárólag anonimizált formában lehetséges.
    7. Adat- és titokvédelem elsőbbsége. A referenciahasználat nem érintheti a felek között fennálló titoktartási kötelezettséget, üzleti titkot, szerzői jogi vagy személyesadat-védelmi szabályokat. A Szolgáltató a referenciában semmilyen, a Megrendelő azonosítására alkalmas érzékeny adatot (pl. belső árak, volumenek, táblázatok tartalma, képernyőképek üzleti adatokkal) nem jeleníthet meg.
    8. Eltávolítás és frissítés. A Megrendelő kérésére a Szolgáltató ésszerű határidőn belül (általában 10 munkanap) eltávolítja vagy frissíti a referenciát a saját felületein. Harmadik fél (pl. sajtóarchívum, közösségi megosztás) eltávolítását a Szolgáltató kezdeményezi, de annak sikeréért nem vállal garanciát.
    9. Közreműködők. A Szolgáltató által igénybe vett közreműködők (pl. alvállalkozó oktatók) a jelen fejezettel egyenértékű kötelezettség alatt állnak; a közreműködőkért a Szolgáltató felel.
    10. Viszony más szerződéses feltételekhez. Jelen fejezet a Titoktartás és az Adatkezelés rendelkezéseivel együtt értelmezendő; ellentmondás esetén a Titoktartás fejezet rendelkezései az irányadók.

Vissza a tartalomjegyzékhez ↑

7. Felelősségi szabályok

7.1. A Szolgáltató a szolgáltatás teljesítéséért felel, de nem vállal garanciát arra, hogy a Hallgató ténylegesen elsajátítja az ismereteket vagy a képzés eredményeképpen konkrét szakmai előnyhöz jut.

7.2. Céges megrendelések esetén a Szolgáltató felelőssége a szerződés teljesítésével összefüggésben okozott károkért legfeljebb a szerződéses díj 100%-áig terjed.

7.3. A Szolgáltató nem felel a közvetett és következményi károkért, valamint az elmaradt haszonért.

7.4. A felelősségkorlátozás nem alkalmazható, ha a kár szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartásból, illetve személyi sérülésből ered.

7.5. A késedelmi kötbér és a meghiúsulási kötbér, valamint a kártérítés együttes összege sem haladhatja meg a 7.2. pontban meghatározott felelősségi plafont.

7.6. Amennyiben technikai probléma (pl. internetkimaradás, szoftverhiba) miatt nem lehet online órát megtartani, a Szolgáltató díjmentesen pótolja az elmaradt alkalmat.

7.7. A Szolgáltató nem felel a Hallgató késéséből eredő időveszteségért vagy elmaradt tananyagért. Az óra időtartama a lefoglalt időpont szerint kerül meghatározásra, és késés esetén nem hosszabbodik meg.

Vissza a tartalomjegyzékhez ↑

8. Adatkezelés és adatvédelem

8.1. A Szolgáltató a Hallgatók és Megrendelők személyes adatait a hatályos jogszabályoknak, különösen az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendeletének (GDPR) megfelelően kezeli.

8.2. A Szolgáltató az adatkezelés részletes szabályait külön dokumentumban rögzíti. Az Adatkezelési Tájékoztató a következő címen érhető el:
https://irodatunder.hu/adatkezelesi-tajekoztatot/

8.3. A Hallgató és a Megrendelő az oktatásra való jelentkezéssel kijelenti, hogy megismerte és elfogadta az Adatkezelési Tájékoztató tartalmát.

Vissza a tartalomjegyzékhez ↑

9. Panaszkezelés és jogviták rendezése

9.1. A Hallgató vagy Megrendelő a szolgáltatással kapcsolatos panaszát szóban (telefonon vagy személyesen) vagy írásban (e-mailben vagy postai úton) közölheti a Szolgáltatóval.

9.2. A Szolgáltató a panaszokat a beérkezéstől számított 15 napon belül megvizsgálja és megválaszolja. Írásbeli panasz esetén a Szolgáltató írásban ad választ.

9.3. Amennyiben a Hallgató vagy Megrendelő nem ért egyet a Szolgáltató válaszával, jogosult a fogyasztóvédelmi hatósághoz vagy a békéltető testülethez fordulni. A békéltető testületek elérhetőségei a www.bekeltetes.hu weboldalon találhatók.

9.4. A jelen ÁSZF-re és a Szolgáltatóval kötött szerződésekre a magyar jog irányadó. Jogvita esetén a felek elsősorban békés úton, egyeztetéssel törekednek a megoldásra. Ennek eredménytelensége esetén a jogviták rendezésére a Szolgáltató székhelye szerint illetékes bíróság kizárólagosan jogosult.

Vissza a tartalomjegyzékhez ↑

10. Záró rendelkezések

10.1. Jelen ÁSZF 2025. szeptember 4-én lép hatályba, és visszavonásig érvényes.

10.2. A Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et egyoldalúan módosítani. Az új feltételek a közzétételt követően lépnek hatályba, a folyamatban lévő szerződésekre azonban a szerződéskötés időpontjában hatályos ÁSZF rendelkezései alkalmazandók.

10.3. Az ÁSZF magyar nyelven készült. Amennyiben fordítás készül, jogvita esetén a magyar nyelvű változat az irányadó.

10.4. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv és az egyéb vonatkozó magyar jogszabályok rendelkezései irányadóak.

Vissza a tartalomjegyzékhez ↑