Google Táblázat – Van még benne

Google Táblázat – Van még benne!

Megismerni egy programot nem lehet néhány perc alatt. Talán még több nap is szükséges ahhoz, hogy részletesen elmélyedjünk a szoftver lehetőségeinek felfedezésében. De manapság kinek van erre ideje? Főleg, ha közben a munkahelyén is teljesíteni kell?

Na de aggodalomra semmi ok!

Csupán meg kell találni a remek lehetőséget, hogy egyszerűbb legyen a folyamat. A Google Táblázat programja segít a mindennapi munka során, a rendszerezésben és a kimutatások elkészítésében – mondhatni – verhetetlen. És ennek gyors elsajátítását segíti a cikksorozatom, amelyben részletesen bemutatom ezt a táblázatkezelőt.

Google-Tablazat2

De az ismerkedést nem most kezdjük!

Már több hete kezdődött felfedezés a regisztráció és a bejelentkezés sajátosságaival. Majd a közös tanulást a fejléc rejtelmeivel folytattuk, végül pedig belevágtunk a menürendszer kiismerésébe. Ennek a folyamatnak érkeztünk el most a végéhez, hiszen a Súgón kívül – amit remélhetőleg nem kell majd használnod, még a Bővítmények lehetősége vár ránk.

Lássuk tehát, hogyan tudjuk egyedivé tenni a programot!

Bővítmények

Szeretnéd használni a táblázatkezelőt, de hiányolsz belőle néhány dolgot? Örülnél neki, ha egyedivé tehetnéd a programot?

Google-Tablazat-Bovitmenyek-menu

Akkor kattints a „Bővítmények” opcióra, majd a beszerzésre. Ekkor külön ablakban számtalan lehetőség jelenik meg, amelyek közül kedvedre válogathatsz. Új függvényeket, különböző stílusokat, és még ki tudja mi mindent találhatsz itt, amelyekkel akármikor frissítheted a programodat – ráadásul mindezt ingyen.

Google-Tablazat-Bovitmenyek

Ha rátaláltál a kedvencedre, akkor kattints az „+ingyenes” ikonra és engedélyezd a telepítést. Ezt követően a Google teszi, amit tennie kell, és a későbbiekben a „Bővítmények” menüpontban találhatsz majd rá a szerzeményedre. Ez az adott kiegészítő sajátosságától függően használható, de általában külön ablakban jelenik meg.

A Bővítmények kezelése opcióra kattintva a későbbiekben értékelheted vagy akár törölheted a telepített kiegészítőt.

És amit még tudni érdemes…

Persze mint ahogy általában, a Google Táblázat is több, mint pusztán a menürendszer lehetőségei. Úgyhogy a program ismertetését most néhány különlegességgel folytatom, hogy még könnyebbé tegyem a használatot.

Billentyűkombinációk

A feleslegesen sok kattintást néhány leütéssel könnyedén megúszhatod, ehhez csupán néhány kombinációt kell megjegyezned.

  • Megnyitás: Ctrl+O
  • Visszavonás: Ctrl+Z
  • Újra: Ctrl+Y
  • Kivágás: Ctrl+X
  • Másolás: Ctrl+C
  • Beillesztés: Ctrl+V
  • Összes kijelölése: Ctrl+A
  • Kijelölés törlése: Ctrl+Shift+A
  • Keresés és csere: Ctrl+H
  • Félkövér: Ctrl+B
  • Dőlt: Ctrl+I
  • Aláhúzás: Ctrl+U
  • Formázás törlése: Ctrl+\
  • Minden képlet látható: Ctrl+’
  • Megjegyzés beszúrása: Ctrl+Alt+M

A munkalapok

Mint ahogy az offline Microsoft Office Excelben, a Google Táblázat programon belül is több munkalapot lehet létrehozni. Ezek rengeteget segíthetnek a rendszerezésben, és az információk szerkesztésében. De hogyan tudjuk ezeket létrehozni, kezelni, alakítani?

  • Létrehozás: Kattints a bal alsó sarokban található „+” jelre, és máris megnyílik egy új és üres munkalap.
  • Sorrend változtatása: Ha már több munkalapod van, akkor ezek sorrendjén könnyedén változtathatsz a „Drag and drop” (azaz fogd és vidd) technikával. Egy másik lehetőség, ha az egér jobb gombjával rákattintasz az adott fülre, és kiválasztod az áthelyezés balra/jobbra opciót.
  • Átnevezés: Ezt szintén két módon oldhatod meg. 1) Dupla kattintás a fülre. 2) Jobb klikk és Átnevezés.
  • Törlés: Kattints szintén a jobb egérgombbal és válaszd a „Törlést”.

Ezeken felül készíthetsz másolatot az adott munkalapról, átmásolhatod másik táblázatba, elrejtheted mások elől, illetve különböző védelmi beállításokat is elvégezhetsz. Emellett megváltoztathatod a színét is, így téve még egyértelműbbé a rendszerezést.

Tipp: Ha épp egy költségvetést vagy kimutatást készítesz, akkor egy függvény segítségével könnyedén összekötheted a munkalapokat. Hogy mégis hogyan? Kattints egy cellába, válaszd ki a kívánt függvény (pl. SUM – összeadás), majd válaszd a másik munkalapot és jelölj ki egy tartományt. Ezt követően az Enter lenyomásával hagyd jóvá a beállítást. És már élvezheted is a lehetőséget – ha egy értéket megváltoztatsz az egyik munkalapon, akkor az összeg automatikusan változik a másikon.

Használd ki Te is a Google Sheetben rejlő megannyi lehetőséget. Fedezd fel a program előnyeit, készíts fantasztikus táblázatokat, használj függvényeket és alkoss látványos diagramot. Itt a lehetőség, hogy egyszerűbbé tedd a mindennapi munkát – és ebben segít a cikksorozatom, ebben segít a Google.

Tetszett a cikk? Lájkold, oszd meg, ajánld ismerőseidnek!

Kérdésed van, hozzászólnál? Itt alul tedd!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.