Google Keep: Főszerepben a lehetőségek tárháza

Google Keep – Főszerepben a lehetőségek tárháza

Az irodai munka rendkívül érdekes, hiszen változatos és sokszínű feladatok várnak rád. Ez a munkakör azonban éppen emiatt igen nehéz is, hiszen sok különböző kompetenciára lesz szükséged a mindennapok során. Bizony ez nem csak az üzenetek átadásából, hanem dokumentumok szerkesztéséből, adatbázisok kezeléséből, és akár konferenciák szervezéséből is áll.

De szerencsére megannyi segítséget találhatsz

Sok program közül választhatsz, amelyekkel könnyebbé válhat a mindennapi munkavégzés. Szinte minden egyes feladathoz találhatsz olyan alkalmazást, amellyel egyszerűbbé teheted a munkádat. Ezeket azonban alaposan ki kell ismerned, hogy a használatuk ne okozzon nehézséget, hanem valóban hasznodra váljanak.

És ebben segítenek a cikksorozataim

Korábban már áttekintettük a Google Drive különböző applikációit, majd megismerkedtünk a Naptár, a Fordító és a Térkép lehetőségeivel is. A sort pedig a jegyzetelés és az emlékeztetők „koronázatlan királyával” a Keep programmal folytattuk. Eddig áttekintettük a regisztráció lépéseit, megismerkedtünk a program alapvető funkcióival és átnéztük, hogyan lehet bejegyzéseket létrehozni.

Most folytatjuk a felfedezést, és belépünk a lehetőségek tárházába

Irány tehát a menürendszer

Igen ám, na de hol rejtőzik?

Előfordulhat, hogy a program megnyitásakor nem nyílik meg automatikusan a menü. Aggodalomra azonban semmi ok, csupán egyetlen kattintásra van szükséged, hogy elérhesd. A narancssárga fejléc bal oldalán találod ennek lehetőségét, kattints a három, egymással párhuzamos vonalat ábrázoló ikonra.

És máris megnyílik a bal oldalsáv

Csoportra bontás

Az első két opció a Megjegyzések és az Emlékeztetők. Ezeknek akkor veszed majd hasznát, ha már sok feljegyzést készítettél, amelyekhez több esetben beállítottál figyelmeztetést is. Ugyanis a számodra ideális csoport kiválasztásával elérheted, hogy kizárólag az annak megfelelő típusú „cetliket” lásd a programban. Tehát ha szeretnéd áttekinteni az összes emlékeztetődet, akkor kattints erre a feliratra, és az oldalon kizárólag azokat a feljegyzéseket fogod látni, amelyekhez beállítottál bármilyen jelzést.

A címkézés

Ha már sok jegyzetet készítettél és szeretnéd őket csoportosítani, akkor a címkézés lehetősége igencsak kedvedre való lesz. A Google Keep-ben ugyanis létrehozhatsz különböző feliratokat, amelyek sokat segíthetnek a rendezésben és a keresésben is.

Létrehozás

  1. Kattints az „Új címke létrehozása” opcióra, a felugró ablakban add meg az elnevezést és végül kattints a Kész gombra.
  2. Válaszd a Címkék felirat mellett található „Szerkesztés” opciót, majd a felugró ablakba írd be az új címke nevét.

Ezt követően meg fognak jelenni az egyes címkék a listában, így ha rájuk kattintasz, akkor kizárólag az adott jegyzeteket látod majd az oldalon.

Szerkesztés

A címkék kezelését az előbb említett módon érheted el. Itt nyílik lehetőséget az átnevezésre (ceruza ikon) és a törlésre (ha a címke jelzésre navigálsz, az átváltozik egy kis kuka ikonná).

Hozzárendelés

A jegyzeteket több módon is felcímkézheted. Egyrészt egyből a létrehozás során – válaszd az ikonsor végén található „három pontot” és azon belül kattints a Címke hozzáadására. Másrészt a már elkészített jegyzetet vagy listát is címkézheted – vezesd az egeret az adott jegyzetre és kattints a Továbbiak ikonon belül a Címke a hozzáadására.

Amit még a menü rejteget

Archívum – itt találhatod azokat a feljegyzéseket, amelyeket a korábbiakban bármikor archíváltál már.

Kuka – itt vannak azok, amiket töröltél. Bizonyos időközönként ezt érdemes kiüríteni, nehogy beteljen a tárhelyed.

Beállítások – itt adhatod meg a Lista viselkedésének tulajdonságait, állíthatod be az alapértelmezett emlékeztető értékeket, illetve módosíthatod a megosztás és a linkelőnézetek lehetőségeit.

Visszajelzés küldése – itt írhatod meg a programmal kapcsolatos észrevételeidet.

Súgó – itt találhatsz választ a kérdéseidre.

Alkalmazásletöltések – itt találod a program letöltésének lehetőségét.

Billentyűparancsok – itt megleled a különböző lehetőségek billentyűkódjait.

 

A Google Keep segít, hogy minden fontos dolgot feljegyezz, így garantáltan nem feledkezel meg semmiről. Vesd be ezt a programot, ha kiváló segítséget keresel az irodai munkádhoz. És hogyan használhatod ki még jobban a program előnyeit? Töltsd az alkalmazást a mobilodra – erről bővebben a következő írásomban.